Tentavecka - Check.

Hej och hå, säger jag när jag sätter mig ner och andas ut efter veckan som varit. Känner efter gör jag också, och det är då jag inser att jag känner mig lite krasslig. En får hoppas att det bara är en känsla och inte the real deal som kommer sköljandes över mig såhär lagom till att vardagarna ska börja rulla igång igen.
 
Denna vecka har vi haft konsert som avslutning på en kurs, en musikläratenta och en gehörstenta. Konserten gick bra även om ljudet inte var det bästa (Ger ändå hands down till ljudteknikerna som roddade denna afton med fem ensemblar och blandade uppsättningar). Vi valde att köra vårt set med enbart de svenska låtarna från repertoaren; Sofia Karlsson, Lyy och Bo Kaspers Orkester. Det var kul att äntligen få stå på scen lite igen och även superkul att få höra alla de andra spela. Hoppas på mera snart.
 
Sedan var det tentor som förhoppningsvis gick hem. Gehörstentan var uppdelad i fyra olika moment och jag fick backning på både rytmgehöret och ackordsgehöret. Dessa jävla Moll7-5 och Dim-ackord alltså... Men men. Bara att ta omtag. Tröstar mig med att jag förmodligen spikade Musikläran.
 
På måndag är det praktik och jag har turen att få stanna kvar i Piteå. Är otroligt taggad! Läraren vi ska få följa med har väldigt roliga lektioner på sitt schema, så jag ser fram emot att få följa med, prova på, inspireras och inspirera. Fem fina veckor framför mig helt enkelt!