Dina händer (Göteborg).

Jag la upp en liten filmsnutt på min instagram när jag värmde upp inför onsdagens konsert i mitt fantastiska garage med världens bästa akustik. Som respons på den så fick jag en fråga om jag kunde spela in och lägga upp på bloggen, vilket jag tyvärr inte gjorde. Däremot var det en annan tjej som hade filmkamera med sig, så förhoppningsvis kan man flirta till sig filmen lite senare och sedan dela med mig till er (om det lät bra då, ehe).
 
Men -- Jag har precis börjat spela gitarr igen. Efter mitt år på Dalkarlså har jag näst intill bara suttit vid pianot och till följd har gitarrspelandet blivit otroligt lidande. Försöker nu komma igång igen och tänkte att jag då kan dela med mig av en annan sång; inte av Lyy, men av Sofia Karlsson. En av de vackraste sångerna hon har skrivit, tycker jag. Enkel men sagolikt vacker. Fejset ni ser på filmen är för övrigt en trött tentatjej som inte vill plugga. Fingrarna är sådana som inte tagit i en gitarr på gud-vet-hur-länge. Ville bara förtydliga det.
 
 
Anneli

Mmm vad fint! Lyssnar om och om igen :)

Carolina

MAKALÖST FINT! Håller med om att detta är en av hennes allra vackraste låtskatter och med din tolkning kommer den verkligen till sin rätta plats!

Vad spännande att ni ska ut på praktik till veckan! Praktik är ju bland det roligaste! (Om man hamnar på en bra praktikplats vill säga, men det verkar ju lovande :) ) Kör hårt! Stor kram!