Ett hej.

Jag kikar in för att säga ett kort hej bara. Som ni kanske märkt har det varit väldigt tyst här de senaste veckorna, och anledningen är kort och gott att jag varken haft lust eller tid att skriva här. Tråkigt tycker jag då jag egentligen tycker att det är så himla kul. Ibland tänker jag att jag ska in och skriva någonting kort, men då är det som att lusten rinner ur mig lika fort och jag låter bli istället. För, att skriva helt forcerade och halvhjärtade saker ger varken mig eller er någonting. Så, det kommer förmodligen att vara så ett tag tills inspirationen kommer tillbaka.

 
 
Bjussar på lite bilder från instagram så ser man i det stora hela vad jag har sysslat med på sistone. Jag har lagat mat, varit på Gudrun Homeparty (DET förtjänar i och för sig ett eget inlägg, så jag hoppas att jag orkar plita ned någonting om det inom kort), skrivit passivt aggressiva lappar till mina grannar, tränat sporadiskt och fingrat på den nygamla ringen på mitt finger.
 
I övrigt går all tid till SMASK och praktik. SMASKandet går bra, första akten är skriven och genomrepad så vi har kommit en god bit på vägen. Är så otroligt roligt att vara omringad av så mycket kompetent folk hela dagarna att man blir häpen under varje träff man har. På praktiken tuffar allting på egentligen - Jag skriver kompskisser, eleverna spelar det, jag korrigerar det och sen börjar det om igen. Typ så. Är väldigt intressant att vara på gymnasial nivå då sist jag jobbade i skolan var en mellanstadieklass utanför Vilhelmina. Nog känner man att grundskolepedagogiken inte alltid fungerar med dessa i princip vuxna individer, men jag tror ändå att vi har jobbat bra tillsammans de här veckorna. Ska passa på att njuta nu de sista två veckorna innan vi återgår till vårt vanliga plugg-tugg igen.
 
 
Jag hoppas att ni alla mår bra, tuffar på i detta växel-väder och gör roliga saker.
När praktiken är gjord tror jag att energin för bloggen kommer att smyga sig tillbaka, men tills dess:
Ha det!