I run away.

Vi hade ju en uppgift i höstas att spela in musik i GarageBand och jag kom just på att jag aldrig la upp det på bloggen. Så himla dumt.
 
Vi skulle spela in någonting som skulle innehålla både analoga och digitala spår, använda oss av panorering och det skulle finnas A, B och C-del i låten. Jag valde att spela in en egenskriven låt, men på grund av brist på C-del blev den liksom aldrig klar. Jag satt totalfast tills jag en dag bestämde mig för att bara göra och inte tänka så jäkla mycket. Bra val kan en tycka då jag blev väldigt nöjd med slutresultatet. Det var så sjukt roligt att botanisera bland alla de digitala ljuden när inspirationen väl gjorde sig påmind då jag trots allt är en riktig sucker för elektronisk musik i allmänhet. En annan grej som var någonting utav det svåraste med inspelningen var att lägga stämmor på sig själv! Hur fasiken kan det vara så svårt?!

Det är ju verkligen speciellt att skriva egen musik och ännu mer speciellt att dela med sig av det, men när man väl känner att man är nöjd med det man har klämt ur sig så tycker jag inte att det är mer än rätt att man delar med sig. Vara stolt liksom. Så -- Här kommer den! Min första egenskrivna, inspelade låt!
 
 
 
 
Musikhögskolan - egenskrivet - i run away
Pensi

Himmel och pannkaka vad duktig du är! Puss på dig!