Katten, linnet och ringarna under ögonen.

 
Tänkte att jag skulle fota mina halsband idag och lägga upp på bloggen, men när ringarna under ögonen och hela kroppen skrek av trötthet blev det någonting annat utav det istället. Jag skulle då ta kort på världens skönaste linne/tunika som är ett nytillskott i garderobsfamiljen, men blev ganska snabbt avbruten av en liten donna som ville ha min uppmärksamhet efter dagens ensamhet och tristess. Så ja, det här är vad det blev av det hela: Jag, linnet, katten och halsbanden i en enda salig röra. Ja, och ringarna under ögonen också.
 
Idag har vi jobbat med funktionsanalys med fokus på molltonarter. Jag har länge velat tro att jag har grepp på detta, men när man börjar gå in på mellandominanters benämningar som, var beredda nu, tonikavariantens kontraparallell (som man nevereverever kommer att använda sig utav) -- Då checkar den Hermanssonska hjärnan ut för dagen. Ni som inte fattade ett skit av detta, googla det. Jag kan tyvärr inte hjälpa er.

Nu ska jag slå mig ner och titta igenom en massa Sibeliusvideos till några arrangeringsuppgifter vi har.
Jag har skjutit upp detta men känner genast att det lockar mer än de där funktionsanalyserna. Nu kör vi.
Funktionsanalys - Hedvig - Kappahl - Katten - Linne - Tröttheten
Frida

Fina bilder, söt katt och fin outfit :)