Helg.


 
En typiskt bra-dålig helg. Igår var vi bortbjudna till min klasskompis Victor och hans sambo Minna som skulle laga sushi till oss. Tyvärr gick inte maten som det var tänkt och det blev laxpasta av det istället. Men, sjukt trevligt och fantastiskt lagom på en lördagkväll för sådana som oss som inte vill ut och omphf-omphfa (läs: Tung bas och klackarna i taket) varje helg som resten av alla musikhögskolestudenter. Typ. Jag kände mig dessutom sådär lagom snygg igår, bortsett från att jag i vanlig ordning dragit på mig poststress-munsår på både över- och underläpp (varav besynnerlig bild nr. 1). Sexigt.

Idag fick jag bakslag på gårdagens trevligheter. Hela natten och halva dagen har magen krånglat i vanlig ordning och jag har inte fått en enda frikkin' lugn stund. Andreas var fin och bäddade ner sig i soffan med mig framför en film medan jag nötte upp golvet mellan vardagsrum och badrum. Också typiskt sexigt.
När Andreas sedan drog och tränade utan mig fick jag bag och läste en av hans serietidningar (DC och Marvelfantasten har nämligen ett bra utbud här hemma i bokhyllorna) vilket fick honom att gå i taket av extas (Varav bild nr.2 - Bildbevis). 

Nu är dock magen i ordning och jag har till och med fått äta middag som vilken dag som helst.
En pumparisotto stod på menyn, tackar som fråga. Och ja - den blev svingod.