SMASK 2016.

Smask 2012.


Nu är det verkligen slutstrid innan julfriden får infinna sig. Försöker få klart det sista så att jag ska slippa behöva släpa med mig jobb hem över ledigheten. Men, mitt i allt detta kaoset har jag en otroligt spännande och trevlig nyhet att berätta för er.
 
SMASK - Svenska MusikAkademikernas SångKontest - är en tävling spridd över sveriges musikhögskolor. Ett fantastiskt påfund som dessutom är som störst just här i Piteå. 2012 fick jag en förfrågan att framföra ett bidrag vilket jag gladeligen ställde upp på. Det var både lärorikt och spännande att vara med i en sådan omfattande produktion som SMASK faktiskt är och jag lyckades dessutom kamma hem en bronsmedalj. När jag flyttade tillbaka hit hade jag bestämt för mig att inte vara med på årets föreställning utan avvakta när man känner att man är igång och fått lite pluggrutin. Ja, tji fick jag. Efter ett avhopp fick jag en förfrågan som jag helt enkelt inte kunde säga nej till.
 
2016 ska jag då vara konferencier tillsammans med en kille som heter Niclas. Det är så nytt att jag knappt hunnit förstå det själv, men det känns sådär härligt skrämmande och fantastiskt på samma gång. Ska bara naila en tenta först, sen är vi igång! Manus ska fullföjas, manus ska repas, rekvisita ska ordnas och olika mediainspelningar ska göras. Känns overkligt och ärofyllt, helt klart. Till våren lär allt här handla om just detta. Stay tuned.
Carolina

Så jäkla grymt! Weho! Peppen! Filmas det så det går att se någonstans? :)

Nathalie

DU
ÄR

GRYM!!!!!!!!!!!!!!!!