Storsjöyran.

 
Storsjöyran vad sommarens grej som vi alla hade väntat på. Efter en gruppkonversation på facebook som varit aktiv i flera månader var äntligen veckan här, veckan då vi skulle till Östersund för att äntligen få umgås men framförallt se våra vänner ackompanjera Viktor Olsson som har sin premiärturné denna sommar. Veckan började sådär lagom bra då Evelina, som sedan tidig vår haft problem med sin galla, fick en akutoperationstid dagen innan yran skulle kicka igång. Då hon hade haft smärtor i nästan två dygn tyckte både jag och Julia att hon skulle ta operationstiden, då vi också varit med de senaste månaderna och sett hur fruktansvärda smärtor hon får av dom där förbaskade stenarna. Såklart var det ju tråkigt att behöva åka utan henne, men hälsan och kroppen går först. Alla gånger.
 
Fredagmorgon skriver Evelina, dagen efter sin operation, att vafan. Jag mår ändå helt okej, så jag hakar. Helgen blev som sådan att vi kunde åka alla tre, med Malin som också hakade på, för att bo i en spartansk stuga på Östersunds Camping. Vi hann med att lyssna på de flesta akter vi ville hinna med, fick kvalitétstid med Gustaf som kom tidigare än resten av bandet, hann dansa i öltältet, äta langos, åka karuseller, kötta loss med pärlor & glitter, mysa hemma vid stugan och röja arslet av oss till Timbuktu. Precis en sån helg man hoppades att det skulle bli, med vår krigare Evelina som vankade runt på smärtstillande bland folkmassorna. Tackar ödmjukast för en magisk tillställning och att solen valde att visa sitt ansikte (på dagen bara, i och för sig, för kvällarna var brutalt kalla). Puss på er, jag diggar er.
Anonym

Haha duger dig med 😘

radhuslivet.se

Älskar yran. Bor ju i Östersund själv 😉✌🏼️

Svar: Ja, det är ju en helt fantastisk festival! Brukade åka dit mycket med min familj när jag var yngre, men nu var det några år sedan vi var dit. Var så kul att få återuppleva det igen den här sommaren (trots att det var lite väl kallt på kvällskvisten). ;)
evelou