Queentetten.

 
Här är vi alltså, världens bästa kvintett. Eller Queentett. Eller Qvinntett. Kärt barn har många namn. På bild ser ni oss alla samlade och det är Ellinor, Veronica, Lina, Hanna och jag. Ett riktigt järngäng alltså.
 
Igår var första gången som vi träffades alla fem sedan vi pusslades ihop någon gång i december. Det var en häftig känsla, efter att ha repat i små grupper, att få sätta ihop det vi ska sjunga och höra att det låter riktigt, riktigt bra! Jag känner verkligen att det här är någonting utav det bästa jag har gjort och känslan av att musik får ta plats i mitt liv igen är obeskrivlig. Ett tag tänkte jag att jag aldrig mer ska mucisera, men idag skrattar jag bara åt den tanken. Hur ska man kunna stöta bort någonting som får en att må så bra? Nonsens!
 
Om det är någon som vill komma och se Spexet så finns eventet [HÄR].
För er som inte kommer in på länken så heter eventet på Facebook:
Umespexet 2014 presenterar stolt... Pompeji!!!.
Hoppas ni kan komma, det kommer att bli gryyyymmmtttt.
Evelina Kyrk

Hej! Evenemangslänken funkar inte! Vad är det heter det?

Svar: Nämen, tokigt! Har ändrat och det funkar för mig, men eventet heter "Umespexet 2014 presenterar stolt... Pompeji!!!" på Facebook. Så där kan man söka så borde det komma upp! :3
evelou

Carolina

Sv: Det är en bok skriven av två sångpedagoger där fokus ligger på att lära känna sin egen röst och att den är fullt utvecklingsbar bara man jobbar med den på rätt sätt. Man får också tips på övningar och låtar för att träna olika sångtekniska bitar! :)

Så himla kul med Spexet!