Zebra Studios.

I Fredags slog jag och Daniel följe då det var dags att gå på galej. Vänner från Vilhelmina hade efter två års slit invigning för deras studio!
 
 
Då vi var lite lagom fina i kanten och droppade in lite sent så missade vi nästan hela Högkvarterets set. Dom två låtarna vi hörde var naturligtvis grymma och assvängiga, kanske därför alla bilder på dom blev så suddiga...
 
Träffade Vilhelminafolk som man inte sett på år och dar.
 
Sen fick vi lyssna till fler liveakter som också var fullständigt enastående. Ovan ser ni "Queenfish and other tales" och efter hennes framträdande tror jag till och med att jag använde mig av orden "Jag känner mig helt känslomässigt våldtagen...". Oj vad det var vackert.
 
Efter det bjöds vi på musik av "Årets Ninja". Hon spelade gitarr och sjöng sånger på svenska (älskar't). Hade en sådan där intim och sårbar röst som fick hela lokalen att tappa andan för en stund. Texterna var fenomenala.
 
Så himla roligt när man får gå på tillställningar och stöta på människor man aldrig längre träffar. Hampus till exempel, som numera bor i Umeå!
 
Och till sist, naturligtvis, den obligatoriska gruppbilden på grabbarna som rott det här i land. En enormt fin studio som man bara kan anta ligger mycket svett och tårar bakom. Jag hoppas verkligen att det går bra för dom, men egentligen kan jag inte påstå att jag tvivlar. Man är nog lyckligt lottad om man får arbeta med dessa fina, engagerade och drivna människorna. 
 
Närmare tiotiden var det dags för sällskapet att dricka lite bubbel och sedan gå på Scharinska, men -- as you know -- var det tantens sovklocka som började klinga. Så vi satte oss i bilen och brummade hem. MYCKET nöjda över kvällen!
Carolina

Åh vad det var roligt att prata med dig idag! :) Alltså förstå hur magiskt det skulle vara att få till något sångmässigt inom en snar framtid!

Och killarna! Vad grymma de är! Riktigt bra jobbat!