23. Berätta om en gång när du kände dig ensam.

 


Förra hösten var en tid som jag aldrig skulle vilja återuppleva. 
Jag satt i min lägenhet, löste sudoku och lyssnade på vinyl - i stort sett hela dagarna. Jag orkade inte gå i skolan och jag orkade definitivt inte träffa människor. Jag vet att den tiden var rätt självvald då jag stängde in mig och lät inte någon komma innanför mitt skal. Den enda som fick vara med var Elin, men hon pluggade ju i USA den hösten och skypeuppkopplingen var inte alltid den bästa. Men, hade jag aldrig upplevt den hösten så hade jag aldrig fått en chans att uppleva våren. Jag stapplade mig fram till ett bättre välmående och en bättre självkänsla, men innan slutet hade jag fått lära mig så oerhört mycket om mig själv. Gud, det är någonting som man verkligen inte kan sticka under stolen med. Men, hösten. Bara tanken på den ger mig kalla kårar och jag vill inte ens ta i dom minnena med tång. Så ensam hoppas jag att jag aldrig någonsin kommer att behöva känna mig igen.