10 saker jag tycker om.

 
Stornäs. Platsen som inte går att mäta sig med någonting annat på denna jord. Kan fortfarande bli alldeles pirrig och knäsvag när man står och tittar ut över fjällandskapet och tänker på att det här är mitt hemma.
 
 
 Favoritplatsen.
 
 
 
Sofia Karlsson. Folkmusik i all ära, men när folkmusiken kommer ut i form av Sofia Karlssons fenomenala musikalitet får alla sinnesstämningar vara med på en och samma gång.

Filmer jag redan sett cirka hundra gånger. 
Andreas förstår inte det här. Han förstår inte varför man ska se en film man redan har sett, men jag kan aldrig få nog. Tycker jag om någonting så kan jag ägna hur mycket tid som helst till att se om den här filmen och bara må gott i handlingen.
 
 
Höga midjor. Det finns få saker som är så sköna och smickrande på en och samma gång. Funkar i näst intill alla modeller och material. Hurra!
 
 
 



Städa toaletter. 
Tur för mig, då detta är någonting som många andra fasas över. Jag tycker att det finns en sådan tillfredställelse i att plocka ut allting från badrummet och sedan bara skvätta runt och gnugga tills det blir skinande rent. Att sedan torka av sina blöta barfotafötter och lägga tillbaka allting där det ska vara är en fantastisk känsla.
 
Choklad. Punkt.
 
Älgkött. Efter en uppväxt och en van älgtunga är kött i butiken... meningslöst. Smakar absolut noll. Hederligt ekologiskt älgkött -- Ja tack!
 
Andreas. För att han efter tre års tid fortfarande får mitt hjärta att slå små kullerbyttor av kärlek.
 
 
En sjukt gammal bild på två människor med sjukt mycket hår. Jag gillar honom lika mycket ändå, i alla väder.
 
Tetris. Inte tv-spelet då, utan tetris i livet. Att tetrisa en packning eller tetrisa in våra matvaror i vårt lilla kylskåp är som balsam för själen. Dör tillfredställelsedöden.
 
 
Att prata med främmande människor. Åter en grej som Andreas gärna vill pika om så fort han får chansen. Jag kan prata med mannen på stan, kvinnan bakom kassan eller personer jag möter i butiker. Ibland ett hej och ibland nästan löjligt långa samtal. Men, jag älskar det verkligen. De där små vardagssamtalen som kommer och går lite flyktigt men ändå så givande. Det är någonting som jag tycker att alla borde göra lite oftare!
 
 
10 saker jag tycker om - Evelou - lista
Lili

Förstår dig på punkten filmer, om en film är riktigt bra vill man ju gärna se om den. Jag ser hellre filmer jag redan vet är bra, än testar nya. När det gäller böcker är det mer blandat för mig.

Har också vuxit upp med älgkött men tycker verkligen illa om det trots det. xD

Mamma

Tror du glömt listor, FINT skrivna listor 😉