Mobilpix part V.

Jag har jobbat mycket, varav noll prio på mitt lilla bloggforum. Kör bil på alldeles för mörka gator och har luckor i jobbet som ger mig chans att catcha upp artiklar om mitt eget jobb i folkbladet.
 
När jag är ledig är det kul att min svägerska också har fria dagar. Där kan man bli bjuden på saffranskaka och får hänga med världens finaste kille. Förra veckan när vi var där på kvällskvisten kom Liam upp på övervåningen efter att han hade badat. Jag, Andreas, pappa och Ida satt i soffan när kan kom upp. Jag sträcker ut armarna mot honom och han kommer till mig, kryper upp under filten och blir sittandes där en lång, lång stund. Snacka om världens mysigaste kille!
 
Drog till Skellefteå över en natt, bara sådär. Vi käkade gott på en sportbar och såg The Prisoners på bio -- sjukt spännande film! Dagen därpå utnyttjade jag lite dötid på stan i hopp om att hitta julklappar, vilket jag naturligtvis inte gjorde. Tog en kaffe på Wayne's innan skutan seglade hem till Umeå igen.
 
 
Har nu varit ledig några dagar vilket jag känt varit sjukt välbehövligt. Det har städats, umgåtts och lagats mat, saker man tar för givet när man inte jobbar bort alla kvällar i månaden. 
 
Annars när jag är ledig hänger jag mest i sängen. Ibland måste jag på möten som gör att jag måste klä på mig -- sen måste man förstås passa på att måla naglarna när man väl får ha nagellack (vilket jag fuskar med alldeles för mycket).