Mercedes Benz.

Ända sedan jag kunde kordinera kroppen någorlunda och började göra pruttljud med munnen har jag praktiserat och varit omringad av musik. Det är egentligen inte så konstigt när man har två föräldrar som både sjunger och spelar, en mormor som alltid plockade fram visböckerna och en farfar som hade en hel musikaffär i sitt vardagsrum. Jag kan många gånger känna att man fått vara med om den optimala musikbarndomen när jag drömmer mig tillbaka till alla de tålmodiga vuxna man hade runt omkring sig under sin uppväxt. Min pappa har inte bara suttit oräkneliga timmar med oss och en gitarr, han har också varit duktig på att spela in och spara allt ifrån hemmainspelningar till uppträdande. Han har varit den där pappan som alltid kommit tidigt för att rigga upp filmkameran så fort som någon av oss skulle upp på en scen, vilket jag uppskattar enormt då jag -- surprise surprise -- är en riktig nostaligjunky och gärna vill bläddra tillbaka i det som har varit.

När jag gick i fyran, femman någon gång blev jag riktigt sjuk. Jag hade skyhög feber, rasade i vikt och var hemma från skolan ett tag. Jag minns då att pappa riggade upp via kasetten på vinylspelaren i vårt gamla vardagsrum och spelade in tillsammans med mig. Såhär i efterhand kan man ju tycka att det hade passat sig bättre när jag var frisk, men sak samma. Jag tänkte härmed bjuda på denna fantastiska bit som vi rockade ihop under en av mina sjukdomsveckor. En liten tjej med flawless uttal, kan vi ju summera det hela med. Och, då sången legat i arkiv och sedan spelats över via rullband är ljudet, tja, lite svajjigt ibland. En charm kan en tycka. 


Penélope

Ååååh, så gulligt! :)

Svar: Men tack du! Hoppas på att få komma upp och hälsa på dig snart nu när den största kursen (förhoppningsvis) är avklarad. :)
evelou

Carolina

Men gudars vad kul! Åh vilken skatt att ha kvar detta! :)

S.H

"Finns nu att köpa i varje skivbutik"

Evelina 10 år är min nya idol<3

Svar: Haha, eller hur! Har ett gäng till från farfars rullbandsinspelningar, men jag tänker att dom får komma pö om pö. ;)
evelou