Det snurrar i min skalle.

 
Några veckor in och nu börjar all information och fakta snurra runt i huvudet på en. Vi har fantastiska föreläsare och lärare i kursen vi läser som låter oss varva lektionerna med praktik och teori, vilket givetvis hjälper markant när det kommer till att lagra svårgreppade termer. Vi har hunnit jobba med retorik som var sagolikt roligt, fått skypa med både verksamma lärare och en åk 5'a som gjort en kortare brevväxling med oss om hur en bra lärare ska vara. Nu är vi inne och snurrar i lärandeteorier och läroplansteori vilket får skallen att go crazy bananas. Att förstå de olika begreppen är kanske inte det mest avancerade, men när man börjar gå in på djupet; vad som skiljer dom åt och detaljer som definierar dom... Bah. BAH säger jag bara.
Gränsen mellan att tycka att det är otroligt roligt och otroligt själadödande är hårfin.
 
Nu känns det för övrigt som att den här platsen bara blir ett forum där jag redogör mina skolarbeten, haha. Men, jag tror att det kommer att få vara så i början, innan man har kommit in i gunget. Förhoppningsvis -- peppar peppar -- ska jag ta mig tid och chansen att fota någon konsert här framöver. Det var ju så otroligt länge sedan, men känner att jag är redo att kliva in i det spelet igen!
Carolina

Vilken mysig pluggplats du har! Blev sugen på att börja plugga igen när jag läser om din pepp inför studierna. Kul! Stor kram!

Svar: Ja! Jag tänker så mycket på dig när vi läser om vissa ämnen, så jag hoppas att vi kan mötas upp någon gång inom snar framtid så jag får höra dina kloka reflektioner kring det! :)
evelou