Dagens plus och minus.

- Alltså moment för trollhättan. Vafan är det för fel på mänskligheten? Varje gång någonting sånt här händer så dör en liten del i mig som vill tro på den goda människan och jag vill bara kasta mig på sängen gråtandes. All kärlek till alla som är på plats och gör allt dom kan och mina tankar går idag till de som förlorat eller har en anhörig som blivit skadad.
 
+ Jag ska bli flyktingvän! I Piteå har man alltså någonting som heter Flyktingvän, vilket innebär att man genom migrationsverket blir "tilldelad" någon som tros matchar mig och mina intressen och sen får vi mötas. Bli vänner. Lära varandra och hjälpa denne att intergreras i staden och samhället. Vår relation är helt efter våra egna överenskommelser och vi kan träffas hur ofta eller sällan vi vill, göra vad vi vill. Det finns inga pengar inblandade, utan bara ett fantastiskt intiativ från Pitestad att få svenskar och dom nyanlända att träffas och lära känna varandra. Är så himla spänd, entusiastisk och nervös inför detta! Jag ska bara få hem ett belastningsregister och sen är det igång. :)