Vinter.

 
 
Utanför mitt fönster är vintern på ingång. I detta första skede pratar vi alltså om snöslask som smälter, packas och så småningom fryser till is för att göra alla utomhusaktiviteter livsfarliga. Jag ser fram emot när snön kommer på riktigt så att man får damma fram skidorna och ha en fin säsong i spåren. Trots att jag litar benhårt på att norbotten ska leverera bra med snö så hjälps det inte att man längtar till soliga februaridagar hemma i fjällen. Julen får gärna komma med stormfart så att vi får ta vårt pick och pack till fjälluften för optimalt familjemys och promenader med snöknarr under fötterna. Ser fram emot ångan som kommer från min mun när jag andas, att titta ut över Sveriges finaste landskap, att älska med hela mitt hjärta över detta fantastiska hem och familj mina föräldrar byggt upp. Det är tammefan magi.

Tills dess får jag dock nöja mig med norrbottensslasket och musikteori i alla dess former.
Men snart så. Snart.
Fjällen - Snö - Stornäs - Vinter - vy