Framtid.

 
Från tråkig start på året till rivstart. Det känns verkligen att våren är igång och med det sagt känns det som att sommaren lika gärna kunde komma imorgon. Man vet med sig att vårterminen är en spurtare som är över innan man hinner blinka, så därför ska jag försöka att verkligen vara i nuet den här våren och ta till mig allt som jag kan bli bättre, starkare och självsäkrare på. Just nu känner jag att största delen av dagen går åt att tänka på framtiden, för det är ju faktiskt dags att fundera på den och vilken väg man vill ta. Om det bara vore för min egen del hade det kanske varit något mer lugnare, men när jag och Andreas ska försöka klaffa en utbildning och en AT-plats (han tar ju examen till sommaren!) så blir läget lite mer osäkert. Jag drömmer gärna och mycket, så just nu måste allt jag gör den här våren ha en tydlig riktning för målet jag så småningom ska landa på. Klurigt det där.

I övrigt tuffar skolan på som bara den. Vi har slagit på stora trumman och fått arra tusen-tonartersjazz samt börjat planera inför vårturnén. Det jag ser mest fram emot är turnéns slutstation Göteborg där min klasskompis Victor ska ha sin projektkonsert -- På Jazzhuset! Så himla fett! Jag ska också försöka att få så mycket fritid som möjligt när vi är där så att jag hinner träffa lite vänner och bara vandra runt på mina drömmars stads gator. Tänk om Göteborg inte låg så långt bort från hemma, jag skulle inte ens tveka.
 
Det här inlägget skulle handla om drömmar, men orken tog slut när jag började tänka på dom. Nu kör vi bara, också håller vi tummarna för att allt hårt arbete ska resultera i en stor kaka med mycket choklad.