Sundsgatan #1

För Ungefär två veckor sedan gick det stora flyttlasset upp till Sundsgatan, Piteå, där jag och mina två livskompanjoner ska husera de närmsta åren. Det kändes lite som att flyttkartongerna tenderade till att dubbleras eftersom att man packade upp, men till slut såg vi ljuset i tunneln. Jag tänkte härmed bjuda in er i hemmet som precis börjat ta form och bli beboligt. Lite väggkonst på detta, lite andra mattor, lite finlir till så kommer vi vara i hamn. Så, till skillnad från Carolina ( ;) ) har jag inget tålamod att vänta tills det är klart utan plockar med er från början för att följa med i resans gång.

Vårt vardagsrum är gigantiskt och fantastiskt. Det är en rätt stor soffa, men som ni ser har vi gott om utrymme kvar i rummet. Vi har till och med kostat på oss att ha ett bord i rummet för att fylla ut tomrummet lite. Det som slog oss är att vi snart måste punga ut för någonting vi sa att vi skulle vänta med; En ny, större tv. Det känns lite som att man behöver kikare när man sitter i soffan och ska följa med det som är på skärmen.


Bokhyllan har vi försökt fylla upp, precis som alla andra ytor, med saker för att det inte ska se så förbaskat tomt ut. Vi ska så småningom börja sortera och omstrukturera för att få en något mer färdig och väl igenomtänkt finish på ytorna.


Jag har plockat fram några av mina favoriter för den perfekta hemmaharmonin: Underlägg i elfenben som är en present från en Tanzaniaresa, ugglan jag fått av Elin och under den ligger ett underlägg i stål (?) som min bror skapat på sin smedsutbildning. Serveringsvagnen jag hittade i ladgården hemma för några år sedan är givetvis också på plats.

 Jag såg på Mio häromdagen när vi skulle provligga sängar att det stod vid soffavdelningen "Utseende är viktigt, komfort är avgörande". Tja, det kan jag inte påstå var hur mina tankar gick när vi letade soffa. När jag hittade denna skinnsoffa i svart var det lite kärlek vid första ögonkastet. Jag hade inte provsuttit den, men jag skulle bara ha den. Som tur var är den både skön, snygg och praktisk. Lätt att torka av när man dammar samt att det är en bäddsoffa, vilket jag tycker är en bra egenskap då jag trots allt har en stor familj och man gärna vill att gästerna ska få plats när de kommer på besök.

Ovanför soffan hänger DC-hjältarna vilket bara skriker Andreas. Jag gillar dom för att dom just påminner mig om honom, och att dom på ett fantastiskt färgglatt och fint sätt bryter av bland alla våra ladgårdsfynd.
Peni

ÅÅÅÅH, jag ska snart komma och läsa på! :)

Svar: Ja! Jag ser verkligen fram emot att komma och hälsa på dig också inom snar framtid! :)
evelou

Carolina

Weho! Kul med nytt att inreda! :) Jag fick en idé om att ni kan göra en scen där i ena hörnet av vardagsrummet! En spontanjammar-scen med lite instrument och grejer!