Lista.

Låt som när du är ledsen sörjer till?
Det beror på vad jag sörjer. Det finns dock två låtar som förstärker mina känslor, vare sig jag är ledsen eller glad: Sigur Rós - Ara Batur & Simon and Garfunkels Bridge over trouble water. Om jag är är nere och startar någon av dom så bryter allting loss.

 

Beroende av:
Socker och i perioder är jag beroende av olika tv-serier. Jag kan titta om en serie hur många gånger som helst om jag tycker om den, helst i sträck också. 

 

Vem behöver du mest just nu:
Just nu är jag rätt nöjd i min egen ensamhet. Ibland kommer Hedvig och trampar på mig, och sen går hon. Perfekt. Speciellt när en essä ska skrivas (Det är därför jag bloggar så mycket, hehe).

 

Vad tror folk om dig?
Människor brukar oftast tro att jag är en rätt modig människa i och med att jag är rätt social. Jag tror också att människor kan tycka att jag är lite jobbig ibland, då jag kan vara rätt intensiv och har mina känslor utanför kroppen hela frikkin' time.

 

Stämmer det?
Oh nej på första och oh ja på den andra. Jag är nog universums största fegis. Ska jag ringa ett företag eller beställa en pizza så måste jag alltid skriva ett manus och förbereda mig mentalt. Jag skjuter gärna upp saker i allmänhet för att jag tycker att det är jobbigt att ta tag i. Men att jag är jobbig kan jag förstå. I yngre dagar tyckte jag att det var superjobbigt, idag tänker jag att det är en del av paketet!

 

Vad får du oftast komplimanger för?
Mina kläder, mitt lockiga hår och att jag är rakryggad och står upp för det jag tror på.

 

 Nyplattat hår + regn = Fluffigt hår. Och, let's face it, ett arbete i onödan.

 

Brukar du skratta för dig själv?
Ibland, men jag är nog lite mer av en "fnysare" i min ensamhet.

 

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?
"Okej. Men det fixar vi" från A. (skulle kunna vara någonting dramatiskt om att vi går igenom en tuff period, men tyvärr handlar det bara om den där skitbesiktningen som inte gick igenom på grund av två sketna lampor)

 

Nästa mål i ditt liv:
Att hålla modet uppe under musikteorin som kommer i lp2. Känner mig ringrostig och nervös, men jag har bra klasskompisar som jag tror kommer att hjälpa mig bra genom kursen. Klarar jag den kommer jag känna mig obesegrad! 

 

Hur svarar du i mobilen?
Formellt svarar jag "Hej det är Evelina", men är det någon jag känner så svarar jag kort och gott "HAJ!" eller "Ja!"

 

Vem ringde dig senast?
Telefonförsäljare. Svarade inte.

 

Antal timmar sömn inatt:
Alltså det här är det bästa och sjukaste: Jag sov typ 12 timmar i natt! Var helt posttenta-pösig igår och fick till slut kasta in handduken vid tio. Imorse skulle jag upp och tvätta mellan sju och tio så jag gick ner, kastade in i första maskinerna, gick upp -- Och somnade. Till tio. Som tur var kunde jag tvätta klart senare, men det var faktiskt fett skönt att få sova så mycket.

 

Tycker du om din pappa?
Min pappa är ju inte bara en levande legend, han är också ett vandrande fenomen. Det finns verkligen ingen som han. Det finns få människor som dessutom kan göra mig så arg som han, men också få som kan imponera på mig som han kan. Han är den jag ringer och han är den som fixar, som alltid ställer upp. Min pappa är bättre än din pappa, kort och gott.

 Jag och pappsen på vinterpromenad 2012, precis när jag hade kommit hem för att samla kraft och sedan med hjälp av mina föräldrar tog beslutet att flytta hem från Piteå.

 

Brukar du komma i tid?
Alltså. Jag är ju världens tidspessimist. Jag hatar när människor kommer för sent, det funkar liksom inte i mitt liv. Jag kan sitta och vänta utanför någons dörr en halvtimme innan vi ska träffas och jag går runt med ytterkläderna hur länge som helst hemma innan jag går utanför dörren, bara för att vara "redo". Däremot märker jag att pluggandet och rutinen inte riktigt kommit till mig än, så jag har varit sen själv ganska många gånger den här hösten. Jag gillar inte det mönstret, inte alls.

 

När mår du bra?
När jag får vara nära Andreas, när jag muciserar och när jag är hemma i Stornäs med min familj. (och, när jag inte fryser. Att frysa är typ det sämsta som finns och det förstör a-l-l-t)

 Stornäs. Världens vackraste plats.

 

Hur känner du dig nu?
Ganska less och lite skamsen. Borde skriva essä, men jag känner... Nja. Det finns en morgondag också. Försöker tagga upp för att träna också.

 

Vanligaste färg på dina kläder:
Jag har ju kommit in i en sjukt svart/grå-period, men jag försöker att utmana mig själv och variera kläderna lite mera nu. Det som dock är positivt med neutrala kläder är ju att man får ha sjukt intensiva läppstift och smycken på sig!

 

Var du aktiv i skolan?
Jag var det här klassiska VG-barnet som gav allt i dom ämnena jag tyckte var roliga och ingenting alls i det jag tyckte var bullshit. Jag bestämde mig rätt fort för vad jag inte tyckte om och sen ändrade jag mig liksom inte. Jag bestämde mig också tidigt om jag tyckte om läraren eller inte, vilket också kom att påverka hur jag presterade i de olika ämnena. Jag hade lätt för mig, för även om jag inte pluggade så mycket så fick jag ändå VG i princip allt. Hade jag ansträngt mig lite mer så hade jag definitivt kunna höja mina betyg och få MVG i annat än det jag tyckte var kul, men jag brydde mig inte tillräckligt mycket då.

 

Favoritdryck på morgonen:
Saft. Sen kaffe vid 9-/10-ish.

 

När brukar du oftast gå och lägga dig?
Det beror på hur mycket jag och Andreas har hunnit ses. Oftast plågar jag mig till elva, halv tolv, men jag känner ingen som helst skam i att lägga mig som senast tio.

 

Är du blyg?
Nej.

Sysslar du med någon idrott:
Jag kör crossfit sporadiskt och hoppas på mycket snö till skidsäsongen.

 

Är du bortskämd?
Absolut. Med det sagt så menar jag inte att jag inte klarar mig på egen hand, men jag har absolut fått mycket serverat för mig under mina år. Jag ser det inte som någonting negativt, utan snarare enorm kärlek och tacksamhet till mina föräldrar som alltid ställt upp för mig när jag behövt det, både ekonomiskt och med kärlek.

Carolina

Åh vad jag känner att jag saknar dig och vill ses och bara sitta och prata länge! Så glad att du gav Piteå en ny chans och att det känns bättre nu. Och du. Musikteorin kommer du att fixa. Hade klasskompisar som förklarade på ett mer "nedmonterat" sätt än läraren och då klaffade allt. (Okej, inte allt, men nästan, hehe). Stor kram till dig!

Svar: Åh, ja! Du ska veta hur mycket jag har tänkt på dig nu när vi går och läser sådant som du faktiskt gör på dagarna -- Också vill jag ju höra allt och lite till om bebislivet som komma skall! :) Vi får helt enkelt avsätta ett block av tid när jag styr skutan hemåt. Kram!
evelou

Carolina

Ja, det måste vi! Jag "zoonar" ju ut den 18 dec och sen har jag all tid i världen att ses! :)

Svar: Ja, alltså det är så häftigt. Har du ens förstått hur snart det är?! Jag blir alldeles pirrig och varm å era vägnar!
evelou

Carolina

Nej, ibland kommer jag på att jag inte tänkt på det på en stund (full fart på jobbet du vet) och då blir jag helt varm i kroppen och klappar magen, haha! :)

Carolina

Nej, ibland kommer jag på att jag inte tänkt på det på en stund (full fart på jobbet du vet) och då blir jag helt varm i kroppen och klappar magen, haha! :)

Svar: Åh! Jag hoppas att jag också får hinna klappa på magen innan hen ploppar ut! (som en sådan där jobbig person som inte vill släppa taget om din kropp, så vill jag vara)
evelou