Crossfit Piteå.

 
 
Jag och Andreas har nu efter flytten till Piteå börjat träna på Crossfit Piteå som passande nog ligger typ 200 meter från där vi bor (och då ska vi inte tala om hur nära det är från A's jobb). Jag gick in med inställningen att jag ska prioritera träningen bättre - Både för att få varva plugget med någonting men också för att min kropp behöver det. Hittills har det gått över förväntan, om man räknar bort de där skolstartsförkylningarna som jag råkat ut för. Det som är skönt är, att efter mina sjukveckor så är jag taggad på att få komma igång igen. Det var jag inte förut.

Ikväll körde jag två AMRAP's efter varandra som var ganska styrkebaserade. Om vi bortser från att jag failade en övning totalt som gjorde mitt bäcken på lagom dåligt humör så gick det över förväntan. Kunde köra tungt, fördela energin under tiden som gick och jag kunde hålla tempo. Förhoppningsvis klarar jag mig nu från förkylning och sjukdomar ett tag så att jag får komma igång ordentligt! Kommer jag bara igång så kommer mitt immunförsvar att stärkas och jag får slippa alla baciller som legat på mig som iglar det senaste året. Nu kör vi, helt enkelt!