U x U.

 
Hej hörrni, long time no seen. Har haft full rulle, solen har strålat och tiden framför datorn har minskat markant de senaste dagarna. Tänkte dock bara försvara mig med att säga att jag faktiskt har varit på festival i helgen, så att sitta framför skärmen har varit det sista jag har tänkt på. Kameran har fått stanna hemma, mobilen har haft dålig ström så ovan är blandade bilder som jag hutlöst snott under #uxufestival på instagram. Ovan ser ni en perfekt blandning av vad helgen bjöd på.
 
U x U (you by you) är nytt för i år och är alltså en Kulturhuvudstadsatsning. Anslutning blev kanske något knaprare än vad arrangörerna hade hoppats på, men jag kan näst intill lova att samtliga som var på plats kommer att ansluta om festivalen kommer tillbaka nästa år. Stämningen var helt fenomenal och festivalområdet tyckte jag var pittoreskt och härligt. Också att nämna är maten som dom hade på området -- hade kunnat hänga där hela helgen. Herrejävlar.
Marit Bergman öppnade upp hela helgen med en sagolik akustisk spelning (hon sjöng också bättre än jag någonisin hört henne sjunga, magiskt!) och vi har fått njuta, rysa, dansa och gå i taket till akter som Caotico, Laleh, Phoenix och INVSN. Vi var ett mycket tiptop-gäng som höll ihop under helgen och jag väntar spänt på vad nästa år har att erbjuda. Bra helg helt enkelt.