Biskvierna.

 
Igår hade jag finbesök hela kvällen lång. Grannfru the second kilade över för en liten sleepover. Vi riggade upp stativet och hjälptes åt att ta kort på kläder vi planerar att sälja samtidigt som det ekade ut alla dom bästa 90- och 00-tals hitsen ur högtalaren. Under kvällens gång hade vi också kanske ett utav dom största bakprojekten jag någonsin tagit mig an: Att baka mina första biskvier. Gick in i uppgiften med skräckblandad förtjusning då jag i mitt stilla sinne föreställt mig hur avancerat och besvärligt det skulle komma att vara. Tvärtom, säger jag såhär med facit i hand, det var både enkelt och smärtfritt! Tid tar det ju däremot, men vi kände oss riktigt nöjda när dom väl stod klara där på bänken. Följde en veterans recept för att vara på den säkra sidan. Mycket bra smak. High five för oss, Nattis!
 
(känns dock som att jag nu kommer att få storhetsvansinne efter att ha övervunnit någonting som jag trodde skulle vara den svåraste utmaningen i mitt liv. Femvåningstårta med sugarpaste och marsipandekorationer nästa?)