Lista.

1. Hur gammal är du om fem år? 28 år
 
2. Hur lång är du? 166 cm. tror jag.
 
3. Vilken är den senaste filmen du sett? Oj! Det där går så himla mycket i perioder alltså. Jag tror att senaste filmen jag såg var Prinsessan och Grodan, en film vi kompenserade med då jag blivit lurad att för första gången se När lammen tystnar.
 
4. Vem ringde du senast? Andreas.
 
5. Vem ringde dig senast? Mamma.
 
6. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Alltså. Jag hatar att skriva sms på touch screen, så helst ringer jag nog. Däremot h-a-t-a-r jag att ringa viktiga samtal, jag blir alltid så blajjig.
 
7. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta! Till våren firar dom 25 år som makar!
 
 
 
 
8. När såg du senast din mamma? För två veckor sedan då jag var hemma en hel vecka. Jag och mamma fick trots fläng och andra umgängen lite kvalitétshäng vilket jag aldrig någonsin kommer att få nog av.
 
9. Vilken ögonfärg har du? Typiskt svenskt blå-grå.
 
10. När vaknade du i dag? Vid niotiden tror jag.
 
11. Vilken är din favoritjulsång? Jag gar en alldeles speciell relation till Who would imagine a king som jag tycker är en av de vackraste sångerna jag vet. Sen att jag fick äran att sjunga in den till en julskiva som såldes i Vilhelmina. Magiskt.
 
 
 
12. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En helt makalös kvinna jag hälsar på i mitt jobb. Hennes historia och hennes personlighet är verkligen en höjdpunkt i mitt arbete! 
 
13. Vad skrämde dig om natten som barn? Dinosaurier! När jag var barn och var över hos min granne så såg jag i förbifarten några minuter av Jurassic Park och det ärrade mig för livet. Jag såg framför mig hur dom kom och rev bort taket på huset för att sedan döda oss alla! Huvva.
 
14. Vilken är din favoritplats? Stornäs. Lugnet och friheten är någonting särskilt, och där kan jag alltid vara precis den jag är. Härlig känsla.
 
Ni ser ju bara. Inga ord kan beskriva denna fantastiska by.
 
 
15. Vilken plats föredrar du minst? I en bil, då jag har trafikskräck. Dock måste jag säga att den har blivit betydligt bättre sedan jag flyttade till stan och kör regelbundet, men då och då (vare sig jag kör eller åker) hinner jag tänka mer än en gång "Jaha - det är nu jag ska dö".
 
 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Någonstans, lite längre söderut med en utbildning i bagaget och ett jobb jag älskar. Jag bor i ett hem med en trygg människa och jag är mamma.
 
17. Sover du med eller utan kläder på dig? Haha! Alltså. Helst sover jag med så lite kläder som möjligt men med lager av täcken och filtar. Tyvärr finns det bara ett tunt jävla täcke i den här lägenheten så på senare tid, efter mycket prövning av olika metoder, har jag sovit i underställ. Funkar asbra.
 
18. Hur många kuddar har du i sängen? Två skitdåliga dunkuddar.
 
19. Vilka städer har du bott i? Vilhelmina, Lycksele, Piteå, Göteborg och Umeå.
 
20. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota, dock är barfotaperioden rätt kort då jag är så frusen av mig.
 
21. Är du social? Fråga vem som helst. Mitt svar är: JA.
 
22. Vilken är din favoritefterrätt? SVÅRT! Jag som älskar efterrätt. Jag säger nog Pannacotta med hjorton, men gud. Ge mig vilket efterrätt som helst och jag ba slukar't.
 
23. Tycker du om kaffe? Kanske lite för mycket. Gärna med lite kardemumma också.
 
24. Sover du på någon särskild sida? Jag sover som en liten boll. Jag har krökt rygg med knäna högt uppdraget, gärna någonstans i mitten på sängen så att jag tar upp typ hela sängen. Annars har jag fått höra att jag gärna sover med armarna över huvudet när jag väl är i dvala.
 
En helt fantastisk bild som jag hittade på pappas dator på mig och min lillebror. Storsjöyran -07. Jag dog av skratt.
 
25. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jajamen!
 
26. Vill du ha barn? Ja.
 
27. Har du någonsin åkt ambulans? Mina grannar var ju ambulansförare, så jag undrar om jag inte åkt med dom någon gång, bara för det roliga. Har aldrig behövt åka som sjuk tack och lov. Annars har jag ju fått snålåka med ambulanshelikopter oräkneliga gånger då jag bodde i Lycksele och min pilot-pappa hade bas där.
 
28. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng. Jag tycker att havet är skrämmande.
 
29. Vad spenderar du helst pengar på? Hyra och mat. Festligt nog.
 
30. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag älskar ju tv och tittar på program som andra i den här lägenheten anser är lite töntiga (tror jag, det är aldrig sagt rakt ut men jag känner nog igen det där lilla hånleendet när jag föreslår ett program från svtplay). Jag älskar spårlöst, följer Doobidoo, Så ska det låta och alla andra musikprogram. Hela Sverige bakar ser jag varje vecka och har nu i dagarna börjat titta på gamla Så mycket bättre-avsnitt på tv4play. Sa jag att jag är 23?
 
31. Vem är den roligaste människan du känner? Elin. Gud, ingen kan få mig att skratta som henne.
 
Jag och Elin i somras.
 
 
32. Vad har du för ringsignal? I wanna be loved by you av Marilyn Monroe. Den har hängt med sedan gymnasiet och skulle jag byta ut den så blir jag nog bara förvirrad.
 
33. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jag vet inte om jag har kvar några av mina egna plagg, men jag har en gammal jeansjacka som någon av mina storebröder hade. Ljus jeans och den lilla storleken gör den sådär lite härligt trekvartsärmad. Fett snygg.
 
34. Kan du byta olja på bilen? Jag blir genast fundersam. Jag vet ju hur man kollar oljan, men om den nu skulle vara åt pipsvängen - Skulle jag kunna byta? Säkerligen, men jag skulle nog tänka till en och sju gånger innan.
 
35. Vilken var den senaste boken du läste? Jag läser alldeles för lite numera. Började läsa på en av Karin Alvtegens böcker i somras, men slutade. Elin ligger på mig att jag ska läsa den och jag har lovat att göra det. Snart, snart.
 
36. Dansar du i bilen? Inte så mycket, men att sjunga i bilen är mer regel än undantag.
 
37. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3.
 
38. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mina timmar på timrapporten till jobbet. Spännande värre.
 
39. När var du i kyrkan senast? För två veckor sedan på begravning.

40. Är du lycklig? Alla dagar går ju upp och ner, så är det ju. Man har sämre perioder, men om jag ska jämföra med det gångna året och hur jag mår nu - Det finns inga ord som kan beskriva. Jag mår så ofantligt mycket bättre idag och jag känner att det är en stadig kurva uppåt!