24. Berätta om en gång när du kände dig älskad.

Det var en sommardag i Uppsala. Vi hade tagit en öl inne i stan och skulle ta bussen tillbaka till Vattholma. Medan vi går mot hållplatsen skojar vi med varandra och har våra fingrar flätata i varandras. Han sa någonting som fick mig att skratta högt och ljudligt, och under den stunden hann jag reflektera över hur mycket den här karln hunnit ge mig. Han har gett mig tid, han har visat ödmjukhet för var jag stod och vad jag gått igenom. Han lät min historia vara där utan att någonsin ifrågasätta eller döma. Där och då förstod jag att det här är någon som jag verkligen vill vara med, för det var där som jag förstod att jag var den som han ville vara med. Hans fingrar flätade i mina betydde där och då så mycket mer än bara två händer som råkat hitta varandra. Det är nog en utav dom vackraste kvällarna i mitt liv.